Tot voor kort was het samenstellen van de platform nieuwsbrieven behoorlijk tijdrovend. Voor elk nieuwsartikel moesten de titel, afbeelding, introtekst en de link naar de website handmatig vanuit WordPress worden overgezet naar Marketing Cloud en in de juiste contentblokken worden geplaatst. Dat betekende veel kopiëren en plakken – en dus ook veel kans op fouten. Met de nieuwe RSS-feed gaat dit nu automatisch. Zodra je in WordPress de gewenste artikelen selecteert, worden alle bijbehorende elementen direct ingeladen in de nieuwsbrief.
Sneller en slimmer nieuwsbrieven maken met RSS-feed
Stap 2:Nieuwsbrief samenstellen in Marketing Cloud
Stap 1: Artikelen selecteren in WordPress
Stap 1
Artikelen selecteren in WordPress
In WordPress kan je via Berichten > Nieuwsbrief feed eenvoudig selecteren welke artikelen je in de nieuwsbrief wilt hebben. Je vult het editienummer van de nieuwsbrief in en selecteert de gewenste artikelen (maximaal zes, minder kan ook). Daarna kun je de artikelen direct sorteren: het eerste artikel dat je selecteert verschijnt bovenaan in de mail, nummer twee eronder, enzovoort. Ben je tevreden, dan klik je op 'Updaten' – en de feed is gevuld.
Stap 2
Nieuwsbrief samenstellen in Marketing Cloud
Daarna neemt Marketing Cloud het over. Voor ieder platform (zoals Computable) komt er een eigen RSS-template waarin de koppeling naar de juiste feed staat. De artikelen die je zojuist in WordPress hebt gekozen, worden hier automatisch ingeladen in de hiervoor aangewezen contentblokken, inclusief de afbeelding die in Wordpress is ingevuld + de link naar het artikel op de website.
Wil je naast de 6 nieuwsartikelen nog commerciële content of extra artikelen toevoegen, dan kan dat gewoon door extra blokken te slepen boven of onder de standaard artikelblokken. In de Preview modus zie je vervolgens meteen hoe de nieuwsbrief eruit komt te zien, compleet met de door jou geselecteerde artikelen in de juiste volgorde. Indien je toch nog iets aan wil passen, kan dit altijd in Wordpress. Wanneer de feed weer geüpdated is, kan je de wijzigingen meteen bekijken in Marketing Cloud in de Preview modus.
Het enige wat je zelf nog hoeft te doen, is het invullen van de onderwerpregel en eventuele preheader, en op 'versturen' klikken.
Stap 2:Nieuwsbrief samenstellen in Marketing Cloud
Stap 1: Artikelen selecteren in WordPress
Tot voor kort was het samenstellen van de platform nieuwsbrieven behoorlijk tijdrovend. Voor elk nieuwsartikel moesten de titel, afbeelding, introtekst en de link naar de website handmatig vanuit WordPress worden overgezet naar Marketing Cloud en in de juiste contentblokken worden geplaatst. Dat betekende veel kopiëren en plakken – en dus ook veel kans op fouten. Met de nieuwe RSS-feed gaat dit nu automatisch. Zodra je in WordPress de gewenste artikelen selecteert, worden alle bijbehorende elementen direct ingeladen in de nieuwsbrief.
Sneller en slimmer nieuwsbrieven maken met RSS-feed
In WordPress kan je via Berichten > Nieuwsbrief feed eenvoudig selecteren welke artikelen je in de nieuwsbrief wilt hebben. Je vult het editienummer van de nieuwsbrief in en selecteert de gewenste artikelen (maximaal zes, minder kan ook). Daarna kun je de artikelen direct sorteren: het eerste artikel dat je selecteert verschijnt bovenaan in de mail, nummer twee eronder, enzovoort. Ben je tevreden, dan klik je op 'Updaten' – en de feed is gevuld.
Artikelen selecteren in WordPress
Stap 1
Nieuwsbrief samenstellen in Marketing Cloud
Stap 2
Daarna neemt Marketing Cloud het over. Voor ieder platform (zoals Computable) komt er een eigen RSS-template waarin de koppeling naar de juiste feed staat. De artikelen die je zojuist in WordPress hebt gekozen, worden hier automatisch ingeladen in de hiervoor aangewezen contentblokken, inclusief de afbeelding die in Wordpress is ingevuld + de link naar het artikel op de website.
Wil je naast de 6 nieuwsartikelen nog commerciële content of extra artikelen toevoegen, dan kan dat gewoon door extra blokken te slepen boven of onder de standaard artikelblokken. In de Preview modus zie je vervolgens meteen hoe de nieuwsbrief eruit komt te zien, compleet met de door jou geselecteerde artikelen in de juiste volgorde. Indien je toch nog iets aan wil passen, kan dit altijd in Wordpress. Wanneer de feed weer geüpdated is, kan je de wijzigingen meteen bekijken in Marketing Cloud in de Preview modus.
Het enige wat je zelf nog hoeft te doen, is het invullen van de onderwerpregel en eventuele preheader, en op 'versturen' klikken.