Ik ben Christine, User Experience Designer, en werk inmiddels bijna twee jaar bij Jaarbeurs. Maar wat doe ik nou eigenlijk de hele dag? Kort gezegd: ik zorg ervoor dat gebruikers gemakkelijk en effectief de juiste informatie kunnen vinden. Dat kan via onze (beurs)websites, de Jaarbeurs-app, de corporate site of interne tools en processen. 

BEHIND THE SCENES

Scroll down

Van idee naar realiteit 

Bij nieuwe projecten start ik met gebruikersonderzoek. Daarna volgt het Design, werk ik wireframes uit, en voer ik usability test uit. Dan gaan we naar de developmentfase, waarin ik nauw samenwerk met onze developers binnen het User Experience & Development (UXD) -chapter. 

Favoriet onderdeel 
Gebruikersonderzoek geeft mij de meeste energie. Zo faciliteerde ik een focusgroep voor de Jaarbeurs-app, waar waardevolle inzichten uit kwamen die direct invloed hadden op het eindresultaat. Het is ontzettend gaaf om direct van gebruikers te horen hoe zij een product ervaren – en te zien hoe je werk ook écht verschil maakt. 

Trots project

Het optimaliseren van de corporate Jaarbeurs-website is voor mij een hoogtepunt. Samen met Corporate en Sales hebben we mooie stappen gezet en binnenkort volgt een nieuwe testfase.

Ambitie 
Mijn doel is om uiteindelijk een UX-team te hebben dat samenwerkt aan het verbeteren van de volledige gebruikerservaring binnen Jaarbeurs – van de eerste oriëntatie en online contactmomenten tot aan de beleving op locatie en de opvolging erna. 

En naast mijn werk… 

In mijn vrije tijd ga ik graag de stad of natuur in, of werk ik in de tuin – mijn manier om te ontspannen. Daarnaast ben ik ook Grafisch Vormgever. Tien jaar geleden studeerde ik af aan het Grafisch Lyceum in Rotterdam, en ik vind het nog steeds leuk om mijn creativiteit kwijt te kunnen in het ontwerpen van logo’s, folders, trouwkaarten of socialmediaposts. 


Het is ontzettend gaaf om direct van gebruikers te horen hoe zij een product ervaren – en te zien hoe je werk ook écht verschil maakt.

Ik ben Christine, User Experience Designer, en werk inmiddels bijna twee jaar bij Jaarbeurs. Maar wat doe ik nou eigenlijk de hele dag? Kort gezegd: ik zorg ervoor dat gebruikers gemakkelijk en effectief de juiste informatie kunnen vinden. Dat kan via onze (beurs)websites, de Jaarbeurs-app, de corporate site of interne tools en processen. 

BEHIND THE SCENES
Team Digital


Het is ontzettend gaaf om direct van gebruikers te horen hoe zij een product ervaren – en te zien hoe je werk ook écht verschil maakt.

In mijn vrije tijd ga ik graag de stad of natuur in, of werk ik in de tuin – mijn manier om te ontspannen. Daarnaast ben ik ook Grafisch Vormgever. Tien jaar geleden studeerde ik af aan het Grafisch Lyceum in Rotterdam, en ik vind het nog steeds leuk om mijn creativiteit kwijt te kunnen in het ontwerpen van logo’s, folders, trouwkaarten of socialmediaposts. 

En naast mijn werk… 

Het optimaliseren van de corporate Jaarbeurs-website is voor mij een hoogtepunt. Samen met Corporate en Sales hebben we mooie stappen gezet en binnenkort volgt een nieuwe testfase.

Ambitie 
Mijn doel is om uiteindelijk een UX-team te hebben dat samenwerkt aan het verbeteren van de volledige gebruikerservaring binnen Jaarbeurs – van de eerste oriëntatie en online contactmomenten tot aan de beleving op locatie en de opvolging erna. 

Trots project
Van idee naar realiteit 

Bij nieuwe projecten start ik met gebruikersonderzoek. Daarna volgt het Design, werk ik wireframes uit, en voer ik usability test uit. Dan gaan we naar de developmentfase, waarin ik nauw samenwerk met onze developers binnen het User Experience & Development (UXD) -chapter. 

Favoriet onderdeel 
Gebruikersonderzoek geeft mij de meeste energie. Zo faciliteerde ik een focusgroep voor de Jaarbeurs-app, waar waardevolle inzichten uit kwamen die direct invloed hadden op het eindresultaat. Het is ontzettend gaaf om direct van gebruikers te horen hoe zij een product ervaren – en te zien hoe je werk ook écht verschil maakt.